Multicult volgens risico-socioloog

Mon Nov 29 08:58:26 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dank voor de verwijzing, samenvatting en toevoegingen, Henk,

De links zijn nog bereikbaar trouwens...
We moeten elkaar vergiffenis schenken   Ulrich Beck
http://archief.nrc.nl/?modus=l&text=ulrich+beck&hit=2&set=2
Nederland gaat plankgas de helling af
http://archief.nrc.nl/?modus=l&text=ulrich+beck&hit=1&set=2

Eén opmerking van je vind ik het belangrijkst:
>Ik: past inderdaad in de altijd aanwezige segregatieneiging en houding om
>te classificeren; vraag blijft of
> zich hieraan niet allerlei belangentegenstellingen hechten.

Mijns inziens gaat het altijd om een ordinaire belagenstrijd. Voorbeelden te
over.
Politieke partijen manifesteren zich als moderne roofbendes, graaien en
jatten bij andere groepen om de zakken van de eigen zieltjes te vullen, stem
op ons wij zorgen goed voor u.
Internationaal is dat nog veel erger, de EU is met de VS een geoliede
roofbende op de derde wereld.
Er is nauwelijks enige belangstelling voor echte politiek, het scheppen van
evenwicht en gunstige voorwaarden, waarvoor een overheid bestaat i.p.v.
anarchie.

Fritz