Linkse advocaat: doodwensen Wilders mag

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Nov 25 14:42:33 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Je hebt gelijk dat wij en zeker de overheid en al helemaal politici de
> goede
> voorbeelden moeten geven. deden ze dat maar i.p.v. steeds naar anderen te
> wijzen voor hun eigen falen.

Hmmm, Fritz dat duurt nog even vrees ik. :)

> Strafrecht is de allerlaatste instantie, als wij elkaarin de emotie val
> dood
> zouden zeggen (wij doen dat nooit) dan nemen we dat toch snel terug, sorry,
> ik was erg boos op jou. Dan is het ook opgelost.

Of een persverklaring....

> Maar als wij naar het hele land zouden vertellen blij te zijn als de ander
> er niet meer is, dan is dat toch iets ergers?

Je wilt Andries K. zelf vervolgen? De onnozelehals
journalistiek?

> Dat is minstens op de rand van het aanzetten tot haat, al
> is het maar als we ons gezag misbruiken om anderen wijs
> te maken dat het echt beter zou zijn als jij of ik er
> niet meer was.

Ik begreep Andries K. daarom ook al niet. Dat ie dat in zijn
programma een ander laat bevestigen. In ogen andermans iets
zag???? Tja ..... het is me wat te doorzichtig.

Om dat staaltje journalistieke- of maatschappelijke
verantwoordelijkheid te noemen, het gaat me wat ver.

> Het maakt uit wie iets zegt en hoe breed verspreid, en in welke context, en
> welk gezag iemand heeft.

Andries K., dus?

Henk Elegeert