advies

Kors Hofman ak.hofman at NET.HCC.NL
Mon Nov 22 16:10:28 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dag Marcel,

Zou dit niet iets zijn voor toepassing van art. 160 lid 1 sub e en art.
169 lid 4 van de Gemeentewet? Is deze procedure gevolgd? En zo niet, is
dat dan in de Edese verhoudingen 'normaal' te achten?

Indien het oordeel moet zijn dat het college art. 169 lid 4 had behoren
toe te passen en zulks nalatende de raad eenvoudig voor een voldongen
feit heeft gesteld, dan lijkt mij de reactie daarop vanuit de raad niet
snel te scherp, hoe het CDA daar ook over mag denken.

In het andere geval, dus indien het oordeel moet luiden dat consultatie
vooraf niet aangewezen was, lijkt mij dat men eerst het college zou
moeten oproepen zich te verantwoorden voordat men verdere stappen zou
kunnen overwegen.

Met vriendelijke groet,
Kors Hofman, D66 Dordrecht