Mijn kijk op het congres

Mon Nov 22 12:16:28 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik weet niet waar jouw gevoel op gebaseerd is,

Maar ik ben het gewoon met je eens.

Mijn eigen bijdragen bevatten ook altijd eerst emotie en feiten over wat er
dwars zit, en pas aan het eind concrete vragen en suggesties. Ook daarover
ben ik het met jou en velen eens.

Zonder emotie over de ervaren werkelijkheden spreek je geen kiezer aan.
Daarl igt het grootste probleem van de "grote" partijen, en hun afgeven op
emoties over de werkelijkheden, dat noemen ze populisme, of nog smeriger
onderbuikgevoelens. Ik dacht dat dat engagement was en democratie, gewoon
tweerichtingsverkeer.

Het afgeven op echte volksvertegnwoordigers, zoals bijvoorbeeld Lousewies,
die de D66-bonzen en partijvoorzitter daarvoor intern en extern op haar nek
krijgt, spreekt er boekdelen over.

Fritz