Multicult schuldig aan jihad? (lang)

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Sat Nov 13 08:44:29 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein, de voorstellen tot beleidswijzing als van Scheffer zijn van recente
datum. Maar in grote trekken bestaat de multicult nog steeds, zoals
verpersoonlijkt in Cohen.

Verder stel ik juist dat de multicult met haar blinde, generaliserende
etnische-eenheidsdenken juist de generatiewisseling over het hoofd zag. En
dat is bijzonder, want sinds de jaren 1960s barst het van studies en beleid
richting jongeren in het algemeen. Waarom nu weinig of niet richting
moslimjongeren? Juist, multicult blindheid bij de politieke elite. That's
the question...

hv,u
-------