deze trouwens gezien?

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Mon Nov 15 08:43:14 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Fritz,

> Ik mis die solidariteit van de overheid en de burgemeester en de politie
> met de vele dagelijkse slachtoffers.

Ja vreemd, want ondanks alle samenwerking (IPO/VNG) wordt
daarvan weinig zichtbaar, noch transparant.

> Ook toeristen trouwens die vansaf Schiphol
> al bedreigd en beroofd worden.
> Sterker nog, ze werden en worden genegeerd ook door de politie.

Die heeft andere opdrachten nu, Fritz. Die zijn zo goed en
druk bezig 'resultaten' te (be)halen dat het een lieve lust
is. *Daar* worden ze tenslotte op afgerekent.

> En zij zijn geen slachtoffer van alleen eenmalige brandstichting maar van
> continue, en weken lang ruiten ingooien, en fysieke bedreiging en
> aanranding
> en beroving en in elkaar slaan en messteken en zelfs een paar moorden.

Zitten dat soort zaken niet in het pakket met afspraken?

> Waar blijft de koningin?

Thuis?

> Mensen zijn woest dat veel minder ernstig
> bedreigden en niet eens fysiek aangerande en befoorde mensen ineens wel
> alle aandacht krijgen en een bezoek.

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Er zullen er velen
zijn die zich al jaren niet seriues en/of buitengesloten
weten. Als ze die nu maar geen extremisten gaan noemen.

> Stuitend. Het is olie op het vuur. Als de regering en burgemeesters blijven
> zwijgen en ernstiger slachtoffersblijven negeren. Gevaarlijk.

Eens. Vreemd toch dat een dergelijk verschijnsel zich voor
kan doen in een democratie. Als een vorm het in zich heeft
iets dergelijks te voorkomen is het juist een goed
functionerende democratie. Er moet dus iets niet
functioneren wat wel zou moeten.

> Mensen willen echt beschermd worden en aandacht of ze gaan uiteindelijk
> zichzelf beschermen.

Reden ook waarom we snel van die partijpolitieke democratie
af moeten. Het besturen op 50% plus 1 kan eens voorkomen,
maar is in essentie natuurlijk niet de democratie. Velen
blijven dan ook buitenspel staan of worden simpelweg
buitengesloten van deelname.

> Dankje alvast regeringen en niet gekozen  burgemeesters.

Mij blijft verbazen dat daarover nog zo weinig te doen is in
de dorpen en steden. Streven is - zo staat mij bij (vergis
ik me nu?) - om in maart 2006 rechtstreeks de eigen
burgemeester te kiezen. We zullen toch niet pas vlak voor
die verkiezing weten wat een en ander gaat inhouden en wie
er kandidaat zijn, mag ik aannemen?

Henk Elegeert