"Ze" onderdrukken hun vrouwen.

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Nov 15 08:28:34 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ger, een indruk geef je niet maar is het is resultaat van
> een complex aan eigen gedachten en dito gedachtenregels.
>
> Dus dat zij tweeen zelfs maar in staat zouden zijn een
> dergelijk indruk te wekken is te belachelijk voor woorden.

Ach, ik had ook kunnen schrijven dat zij de indruk wilde wekken.

> Net zo goed als ik niet achter jouw beeldvorming (wekken van
> indruk) aanloop, doe ik zulks ook niet bij Theo en Hirsi Ali.

Jij niet Henk, maar hoeveel doen dat wel?

> Onzin Ger. Het is een beeld dat zich over de gehele wereld
> aftekent, al dan niet gepaardgaand met min of meerdere
> vormen van excessen. Het gaat dus niet om een vergelijking
> tussen de ene groep en de andere. Zelfs niet tussen mannen
> en vrouwen. Het gaat om de bescherming in elk individueel
> geval.

Waarom onzin? Natuurlijk zijn er mannen binnen elke samenleving die vrouwen
onderdrukken of zelfs mishandelen. De opvangtehuizen zitten vol. Daarin
hoeven we ook geen onderscheid te maken tussen groeperingen of ze te
vergelijken.

> Het CDA doet niet anders dan volkomen abjecte beeldvorming
> propageren. Met als gevolg dat sommige vrouwen zich DRIE
> JAAR MISHANDELING MOETEN laten welgevallen voordat ze kunnen
> scheiden.
> In elk geval worden mannen zo hoofdverantwoordelijke en zijn
> vrouwen van hen afhankelijk.
>
> Of wek ik nu een verkeerde indruk?

Het zou kunnen Henk. Die vrouwen hoeven zich geen 3 jaar te laten
mishandelen. Er zit dan echter de consequentie aan dat ze terug moeten naar
het land van herkomst. We mogen van mening verschillen of het er over eens
zijn of dat al of niet terecht is. De maatregel is eenmaal genomen en de
reden ervan kunnen we ook weer bediscussieren zonodig.

> Hoe?

Dat is het probleem Henk. Zolang een vrouw geen aangifte ervan doet en het
ook nog kan bewijzen heeft men geen poot om op te staan. Misschien maar goed
ook anders zou het weer op een onterechte wijze gebruikt kunnen worden toch?
Zo heeft toch weer alles zijn twee kanten.

> Nee, Ger. Vrouwen hebben een natuurlijke("(aan)drang") zich
> dienend op te stellen naar de hele maatschappij. Ze beleven
> de wereld ook vanuit andere (hun natuurlijke) rol. Niets mis
> mee.

Nu generaliseer je toch Henk. Hebben alle vrouwen die neiging? Zelfs Hirsi
Ayaan?

> Ik kan je beeld niet volgen, Ger.
> Ook hier kennen we vrouwen die 'kiezen' voor een zowel
> onderdanige als hulpverlenende rol.

Klopt Henk, en in volledige vrijheid, en daar bemoeien we ons ook niet mee.
Behalve sommige doorgedraaide feministen dan.

> Precies, en waar bemoeien we ons dan mee?

Waar hadden we het over Henk?

> Dat kun je pas Ger als je er ook werkelijk van overtuigd
> bent dat het een keuze is in vrijheid. Dat er geen
> beperkingen worden opgelegd aan zo'n andere keuze.

Ook dat is aan henzelf om die conclusie te trekken toch?

> Dat het cultuurerfgoed niet een extra belemmering vormt, en
> waar elke vorm van geweld achterwege blijft. Zelfs het
> stalken, of erger.

> Zie je, Ger. Maar, waarom terzijde?

Omdat ik het niet had over die groep, ook niet nodig toch?

> Het komt niet van pas in de beeldvorming? De indruk die
> (opnieuw) gevoedt dient te weorden. Om welk beeld gaat hier
> nu precies?

Het beeld dat ALLE moslimmannen de vrouwen onderdrukken of nog erger, wat
dus duidelijk een verkeerd beeld is.

> Maar opnieuw zeg, over welke beeld, over of met welke
> werkelijkheid hebben we het hier van doen?

Dat zeg ik, het is geen werkelijkheid voor iedereen.

> Blijkens? De vrouwenopvanghuizen die vol zitten?

Ik bedoel met "hun" ook niet de vrouwen die in de opvangtehuizen he.

> Die vrouwen moeten er op kunnen rekenen dat die vrijheden er
> ook werkelijk zijn. Wie er ook in de regering zitten. Ook
> ongeacht de (toevallige) samenstelling van het kabinet of
> coalitie.

Eens.

> Het zijn Grondrechten, Mensenrechten en kerntaken die deze
> regering en dit kabinet ter harte hebben te nemen.
>
> Ook ongeacht het al dan niet bestaan van god, of erger het
> bestaan van een wet die de naam van een nietbestaande moet
> beschermen. En waartegen dan wel?
> Een afvallige die zijn mond te voorbij praat?

Voor anderen bestaat die naam wel Henk, ook dat is de werkelijkheid.

> Ik weet ook niet waar je het over hebt.

> Nee, daar is toch geen sprake van. We bemoeien ons wel met
> iemands wil om in vrijheid te leven. De keuzes die hij of
> zij wenst te maken. Ook met de mogelijke gevolgen die zo'n
> keuze kan inhouden en waarin iemand bescherming behoeft.

En terecht toch.

>  > En als het hun geloof is en zij dit dus op
>
> Wat in geval de vrijwillige geaccepteerden hun basis
> ondrukking niet meer wensen? Hoe definieer je vrijwillig in
> een dergelijk geval?

Dan is de vrijwilligheid over toch.

> Vandaar mijn reactie, Ger. ;)

En bedankt Henk :)))