Mohammed Bouyeri

Sun Nov 14 14:04:26 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat is een tweede, Hein,

Eén is integratie en participatie,
goed begeleidde migratie ipv. segregatie
en ipv een politiek coorect en cynisch kordon
om onze democratie en media.

Twee is hoe ieder van ons persoonlijk afhaakt
of de moed niet opgeeft,
en of we vrij spel geven aan gevaarlijke geluiden,
of niet.

Mijn ervaring is dat beiden van belang zijn.
Mensen die gewoon meetellen en serieus genomen worden
hebben veel minder aanleiding af te haken,
al dan niet gefrustreerd.

Wie nooit gehoord en serieus genomen wordt beraadt zich.
Zoals nu veel burgers bedenken waarom zijn zich laten verbieden
zich te bewapene om zichzefl te kunnen verdedigen op straat,
omdat de overheid zijn geweldsmonopolie niet gebruikt
om haar burgers dagelihjs te beschermen en te verdedigen.

Mohammed vond dat vreselijk en schadelijk voor hem en anderen die er op aan
gekeken werden en worden.

Kortom, zoals Duitsland en andere ervaringsdeskundigen zeggen:
1 positief werken tegen voedingsbodems voor frustratie en afhaken
als motivatie om te sympathiseren met radicale "oplossingen"
2 optreden tegen daardoor kleinere groepen extremisten en hun kleinere
groepen sympathisanten

Dweilen met de kraan dicht?

Fritz