Mohammed Bouyeri

Sun Nov 14 09:12:28 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De moordenaar van Theo van Gogh publiceerde eerder in het wijkkrantje
'Over 't veld' meldde het NOS journaal. Het krantje in kwestie staat op,
   http://web.archive.org/web/20020619062548/www.eigenwijks.nl/buurtbeheer/OvertoomseVeld/buurtkrantOver.htm
en daaruit blijkt dat Henk van Lingen <henk at VANLINGEN.NET> de naam wel en
ik niet goed had. Henk, gefeliciteerd - koop een goeie fles wijn voor
jezelf.   :-))

Verklaring: het omgekeerde telefoonboek dat ik gebruikte blijkt bepaald
niet nauwkeurig te zijn.

Het helpt ook niet om de ex van Hirsi Ali in Alphen aan den Rijn te trace-
ren: het omgekeerde telefoonboek geeft dan zelfs twee verkeerde namen.

Wie goed zoekt, vindt die ex in een paar minuten tijd (ik zal z'n naam
hier maar niet posten want dan vallen prompt alle gelovigen over me heen).
Hij blijkt zowaar iemand met een onberispelijke achtergrond te zijn - dat
maakt het alleen maar waarschijnlijker dat hij de waarheid schreef toen
hij richting Bernadette de Wit (die hij, gezien z'n beroep, ongetwijfeld
goed kent) opmerkte dat Hirsi Ali psychotisch is. Des te merkwaardiger
dat Theo van Gogh hem niet geloofde.

De echte vraag waar het 's mijnsinziens allemaal om gaat is niet wat de
achtergrond van die Mohammed Bouyeri precies is maar waarom een ganse
natie in meer dan een opzicht in de ban raakt van iemand als Hirsi Ali
- iemand die de derde feministische golf predikt zonder zich daarbij om
vrouwen-emancipatie te bekommeren.

Het komt mij voor dat als het hier zou gaan om een blanke Nederlandse
vrouw met een normale achtergrond in plaats van om een zwarte immigrant
met een duistere, niemand in haar sprookjes getrapt zou zijn. Hier is meer
aan de hand.

Wie naar de portrettengallerij,
   http://images.google.nl/images?q=Hirsi+Ali
surft, ziet trouwens voortdurend andere subpersonen. Meest opmerkelijke
(op de tweede pagina) is het plaatje met daarop de tekst:
   Missing PERSON

Ik had het niet treffender kunnen verwoorden.