de discussie van deze dagen

Raimond de Tempe Raimond.de.Tempe at HCCNET.NL
Sat Nov 13 00:07:46 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ach Antid, die pretentie heb ik niet.
Daarvoor zijn mijn inspanningen altijd veel te summier gebleven. Maar ik
wilde altijd weten waarvoor al die moeite toch goed was. Die moeite die bij
het leven hoort. Als dat 's anders was geweest?
Het enige dat ik goed wil beseffen te doen, is zeer intensief omgaan met
degenen die mij (zeer) dierbaar zijn.
Het grappige is dat de vrouwen die ik meemaak - of meegemaakt heb - veel
laconieker zijn tegenover het gevoel dat het leven nu eenmaal bestaat uit
tijdelijkheid.

En ik heb nooit iemand gedwongen (behalve dan het gewone, als opvoeder "nu
moet je echt naar bed"). Als je er van uit gaat dat bijna iedereen gek is
(want ze doen zo raar, ze willen van die rare dingen), moet je het zelf
misschien wel zijn. En wat valt er dan nog te doen, behalve een goed begrip?
Of niet.

Groet, /raimond de tempe