Multicult schuldig aan jihad? (lang)

Fri Nov 12 10:50:15 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het is wel jammer, Henk,

Dat jij en anderen je tientallen jaren oude feitelijke analyses maar niet
door de spreekverboden heen kregen, en wel de extreme beschuldigende blabla
steeds over je heen kregen van zelfs partijgenoten tegen jou en alle anderen
als tegenstanders van apartheid en segregatie .

Ik vind dat jij als geen ander (hier) op een bijzonder knappe toon, met
formuleringen die zo zijn dat het niemand lukt jou zwart te maken als
racist, fascist en de hele riedel, steeds aandacht hebt gevraagd voor de
gevaren van apartheid en buitensluiten onder het mom van multi en sociaal.

Mij valt op dat nu de tegenstellingen tussen voorstanders van apartheid en
uitsluiting onder valse beschuldiging van andersdenkenen van racisme en
fascisme, niet verdwijnen. De voorstanders van apartheid en segregatie
worden steeds feller de tegenstanders van racisme en fascisme te
beschuldigen.

In feite geven ze de tegenstanders van apartheid en segregatie steeds de
schuld van hun beleid en de effecten, het zou alleen aan jouw en anderen hun
persoonlijke rascisme en fascisme liggen. Terwijl je nou steeds wilt dat het
overheidsbeleid directe en indirecte discriminatie uitsluit, ook in al zijn
effecten.

Ik ben zeer benieuwd hoe jij denkt dat zich dat zal ontwikkelen.

Ik word er niet vrolijk van dat degenen die het menslievendst zijn naar
allen en die iedereen echt gelijke kansen willen geven ongeacht persoonlijke
achtergronden,  steeds feller van het omgekeerde beschuldigd worden. Na
dertig jaar begrijp ik nog niet waarom mensen die zeggen tegen vermeend
racisme en fascisme te zijn bij willekeurige anderen die ze beschuldigen,
maar fel voor beleid dat leidt tot uitsluiting, achterstelling, segregatie
en frustratie.

Fritz