Buttiglione in Netwerk N1

Thu Nov 11 01:11:00 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Heldere analyse, Henk,

Het is niet zozeer angst om naar onderliggende problemen te kijken,
het is steeds een afspraak, kwaadaardige onwil,
omdat we in dit land geen algemeen belang hebben,
maar alleen verzuilde groepsbelangen die elkaar bevechten.

Gevestigde groepen verdelen de buit,
de andere groepen betalen per saldo de rekeningen,
en de gevestigde maken deals om de buitenstaanders buiten te houden.

Zo doen we dat bij coalitievorming, omroepen, kartels, collectieve
regelingen, adviesraden, enzovoort.

De gevestigde belagengroepen bepalen samen welke groep ze wel en niet
toelaten tot de macht en verdeling van de buit. Bij de omroepen, in de bouw,
de glazenwassers, de woningbouwcontingenten, de politiek, de media (ook
allemaal in kartels) enzovoort enzovoort.
Op alle niveau's in alle stadia.

Helaas heben we ook een democratieen begeven kiezers zich losgeslagen en
verward alsze zijnzomaar buiten hun groep, en dat tuig moet natuurlijk tot
de orde geroepen worden, dus iedereen die het verdelen van de buit gaat
aantasten moet onschadelijk gemaakt worden, belachelijk, verdacht,
weggeroddeld, en als dat niet meer werkt volledig zwartgemaakt. Anne Frank
doet het altijd goed, maar ze is uitgewerkt. Iedereen die meer met
buitenlanders omgaat dan met gecorrumpeerde en kille apartheiddenkende
Nederlanders is al zo vaak uitgescholden voor bruinhemd, fascist, rascist,
dat het een geuzennaam wordt.

Iemand die niet uitgescholden wordt voor nazi, fascist en racist is
waarschijnlijk een leugenaar, huichelaar, zakkenvuller, onverdaagzame
stiekemerd. Zo langzamerhand houdt het volk bijna bij voorbaat van degenen
die zich niet meer conformeren aan de zakkenvullende
groepsbelangenbehartigers. Men voelt heel goed hoe het is om buitenstaander
te zijn en alle rekeningen te mogen betalen en geen zeggenschap te hebben
over het eigen hebben en houden.men heeft dondersgoed door hoe het werkt in
dit land.de tijd dat de dominee en pastoor en de vakbond je wijsmaken wat
geod voor je is is echt voorbij.

De laatste stuiptrekkingen van de oude verzuilde machten zien we denk ik nu.
Zo vaak en zo stuitend vallen ze over elkaar heen, bijna niets doen ze meer
goed, ze doen bijna alleen nog de foute dingen. Alle problemen laten liggen
en stoer parkeerbonen en drie-kilometerovertredingen aanpakken omde kas te
vullen, ach vul het allemaal maar aan en vraag de burger wat ie vind.

Het lukte toen jaar de SP uit de kamer te houden door de partij voor
racistisch en fascistisch uit te maken, Pim lukte zelfs met een moord niet,
Wilders is de volgende en ook de PvdA houdt in de steden de macht niet meer
onder de eigen groepscontrole, al is dat hun enige reden van bestaan nog.

Het duurt niet lang of alle oude partijen, de 4 pimpelpaarse, verdwijnen
grotendeels en nieuwe wisselende lijsten en wisselende meerderheden volgen
de maatschappelijke problemen die bovenaan de agenda staan, wellicht dat na
lange tijd er een hergroepering komt naar hoofdbeginselen, maar andere
landen laten zien dat dat er weinig toe doet.die twee of drie partijen
moeten de problemen en meerderheid van de kiezers volgen of worden
electoraal aan de kant geschoven.

Fritz