Art. 23 van de grondwet, nu geheel vernieuwd!

Wed Nov 10 15:33:44 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tof, John,

Zit de grondwet en maatschappelijke regels al voldoende in het
opleidingspakket?

Is er voldoende garantie dat niet zoals bij de woningsegregatie die
allochtonen achteraan in de rij plaatst door kortere woonduur (INDIRECTE
DISCRIMINATIE)
sorry caps lock
en dus toch gesegregeerd dwingt in kansarme wijken te wonen,
bij het onderwijs autochtonen niet vooraan op de wachtlijst staan van
scholen, dan bereik je niks.

Vandaar mijn pleidooi voor een positief quotum, wel criteria wie wel en niet
op de wachtlijst toelaten, maar nooit per saldo indirect discriminerend naar
allochtonen.

Durf je een opiniebijdrage voor bijvoorbeeld de Volkskrant aan?
Je hebt een goed verhaal!

Fritz