Buttiglione in Netwerk N1

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Wed Nov 10 09:15:47 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Dat doe je dan maar in het parlementaire debat. Daar IS het parlement
> voor, godbetert. De man politiek uitschakelen omdat jij eerlijk antwoord
> geeft op de vraag hoe jij over homosexualiteit denkt is laf
> ondemocratische en onliberaal.

Je bent volgens mij in de war, Buttiglione heeft het in het EP niet
gered, alles in alle openheid, met argumenten omkleed, er zou gestemd
zijn als Barroso had gewild. Niets laf, niets ondemocratisch.

> Doet zeer ter zake. Maar goed, ik begrijp dat ook jij kiest voor het
> slappe onherkenbare altijd aan de veilige kant opererende type politici
> dat zich hedentendage als libreaal afficheert.

Nee, ik was het eens met de mensen die vonden dat deze man ongeschikt
was om de bedoelde functie uit te oefenen. Niets slap, niets 'veilig',
niets 'type politici'.

> De scheiding tussen kerk en staat is een aanname, een hypothese, geen
> feitelijkheid. We hebben christenen in het centrum van de politiek
> staan, zoals Balkenende, en de macht van kerken, met name in Zuid en
> Oost Europa is reusachtig. Buttiglione zei het treffend: ik scheid
> mening en wet. En zo is, de man had op handen gedragen moeten worden.

Geen aanname, maar een eis die men aan onze staatsinrichting stelt. En
over dat scheiden van mening en wet schreef ik al, dat kan niet en het
is ook ongezond om het te pretenderen.

> De spot drijven kan leuk zijn, kwetsen en onnodig beledigen is iets
> anders. Die discussie over uitingsrijheid is onzinnig. Je moet het niet
> hebben over de vrijheid van inhoud, maar over de effecten van vorm.

Je accepteert, nee je eist zelfcensuur. Het gaat wel degelijk over de
inhoud, en als er mensen zijn die zich beledigd voelen door de waarheid
dan is dat een zaak van die mensen.

> So what? In jouw partij heeft een een zelfingenomen autistische
> carriergeile roedel beroepsbestuurders de macht. Zo vanzelfsprekend dat
> men het niet eens beseft.

Hein, je haalt zaken bij elkaar die niets met elkaar te maken hebben. Je
bagatelliseert dingen die er echt toe doen. Je geeft geen argumenten. Je
maakt er een sport van om off-topic te zijn.

Ik zie niet hoe een zo slordig denker als jij de discussie verder kan
brengen.

Bart Meerdink