Buttiglione in Netwerk N1

Tue Nov 9 21:21:41 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat een correcte en gewetensvolle christen,

De Buttiglione die ik net zag in Netwerk op N1, straks herhaald.

Die goed en gewetensvol zijn persoonlijke opvattingen en geloof weet te scheiden van democratisch genomen besluiten, die uiteraard nooit overeenstemmen met ieders opvatting.
Zo'n man hebben we hard nodig in Nederland. Die weet nog hoe het hoort zonder anderen verdacht te maken en dergelijke.

Wel jammer dat mede Nederland van de strijd voor gelijke rechten voor homo's een strijd tegen gewetensvolle en democratische mensen heeft gemaakt. Ik hoop maar dat christenen en anderen mij en andere homo's niet zo zullen gaan behandelen zoals mijn partijgenoten deze man. Dan ben ik nog verder van huis.

De democratische strijd voor naast vrijheid van godsdienst de volledige vrijheid van geaardheid als de voorkeur voor mannen en vrouwen lijkt me in Europa voorlopig verloren. Het Europees parlement had al niet veel betekend evenals regeringen en Europese verdragen, maar nu ben ik bang dat de onverdraagzaamheid jegens gewetensvolle christenen zijn repercussies zal hebben, hoewel Buttiglione niet het type van oog om oog en tand om tand is, noch met zijn geweten kan verenigen het uitsluiten uit het democratische proces en niet uitvoeren van democratische besluiten.

Wel jammer dat de christelijke omroep niet doorvroeg over zijn eventuele samenwerking met gewetensvolle homo's en christenen en anderen in de Europese Commissie. En medewerking aan "wetsvoorstellen" (richtlijnen) die het Europees parlement kennelijk met een ruime meerderheid gaat indienen voor de untieme gelijke behandeling van homo's, ongehuwden, alleenstaanden en anderen die niet conform het christelijke gezin geaard zijn en wonen en leven. Ben benieuud, zou groot nieuws zijn. Jammer dat het Europees parlement niets te vertellen heeft. Maar ja, in Nederland zijn we al gewend aan dod mussen, dus dat kunnen we wel hebben.

Ik ga maar weer eens naar de tolerante kerk hier om de hoek. Eens praten met ze wat zij hier nou van vinden.

Fritz