Open brief Theo: Gaat het met je been Mohammed?

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Nov 9 10:26:01 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Niet knippen en plakken en zo een onjuist beeld geven van andersdenkenden
is
> hier het doel, het jouwe kennelijk. Maar elkaar bevragen waar je het
oneens
> lijkt. Samen wijzer worden, ieder.

Nee dat is geen doel maar een middel Fritz.
Je roept beschuldigingen en blijft ze maar herhalen en op de vraag ze hard
te maken kom je met het antwoord dat het geen doel is.
Je kan ze gewoon niet hard maken omdat ik ze niet opgeschreven heb.
Als je de toon niet aanstaat omdat je bekritiseert wordt op je eigen woorden
kom je met abstracte verhalen om ze te verhullen.Dan heet het ineens
vijandig en onvriendelijk.
Je vroeg me letterlijk om samen met Marc maar een nieuwe NSB op te richten,
weet je nog?
Ik vraag om te knippen en te plakken Fritz, telkens weer als je mij
beschuldigd van schelden, het aanvallen van slachtoffers etc. om die
beschuldigingen te onderbouwen. Ik heb zelfs aangeboden om, indien je ze kan
staven, ze corrigeren maar je onderbouwd telkens niks.
Op geen enkel argument ga je in anders dan het fantasie te noemen.
Niet ik maar iemand anders was het die je zei, dat je alsmaar 2 problemen
door elkaar blijft halen, maar daar ga je geheel niet op in. Zet je
oogkleppen eens even af.
En ja, wat wil ik verbieden zomogelijk, het beledigen of kwetsen van mensen,
wat is daar mis mee? Jou antwoord daarop is de Bijbel en dergelijke. Daar
ging het niet over, blijf eens bij de feiten. We hadden het in beginsel over
het kwetsen van mensen door mensen, niet door eventuele boeken van vele
honderden jaren oud. Die interesseren me geen lor, behalve als ze als excuus
worden gebruikt, nogmaals.
Ik beschuldig je niet, en anders doe ik dat onderbouwd, waar wat en
wanneer.Als jij mij beschuldigd van het aanvallen van, verdraaien van, etc.
dan moet je dan doen met de feiten erbij maar die ontbreken telkens Fritz.
Ik nuanceerde je woorden Fritz door te stellen dat anders als jij het zei,
het niet enkel en alleen maar Moslimjongeren het moeilijk hadden op de
arbeidsmarkt evenals de woningmarkt. Vervolgens kom je met de beschuldiging
dat ik je woorden verdraai zonder erbij te vermelden wat ik verdraai.. Je
voelt je dan blijkbaar aangevallen. Helaas voor je Fritz is dat jouw
probleem en niet het mijne.
Als ik kritiek heb op degene op de wijze van optreden van iemand die vandaag
wordt gecremeert, of anderen, noem jij het aanvallen van slachtoffers. Hij
is hiermee niet heilig verklaart hoor Fritz en dan nog mag ik er kritiek op
hebben.

Ger