Vrijheid van meningsuiting of beledigen.

Mon Nov 8 19:30:14 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nou even iets anders Ger,

Nog gekker. Want over wat wel en niet mag en gehandhaafd zijn we het eens
behalve over woorden die beledigend zijn.Ik be tegen het verbeiden van de
diep beledigende bijbel, koran en tora, jij waarschijnlijk voor.

Theo kende de problemen van moslimjongeren zoals anderen die gewoon met ze
omgaan. Hij maakte met hen een fantastische film, Cool. Die is geboycot in
de gemonopoliseerde bioscopen waar de jongeren komen. Ze konden de film niet
kiezen om te zien. Hun eigen trots en het positieve beeld van Theo die hen
zelf laat acteren en aan het woord laat werd verborgen.

De Marrokaanse wethouder die bedreigd werd, werd beschermd. Hij zegt hardop
de knopjes in de Nederlandse hoofden niet te begrijpen die omgezet werden om
Theo anders dan hem als Marrokaan niet te beveiligen.

Complotdenken leidt dan tot conclusies... net als Pim mocht Theo dood, het
middel was hem zwart te maken en de positieve goede omgang die hij had met
Marrokanen verborgen houden. De dader was opnieuw net als de moordenaar van
Pim en andere bedreigers bekend bij de AIVD. De bedreigingen aan Theo ook...

Fritz