Vrijheid van meningsuiting of beledigen.

Mon Nov 8 13:17:14 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben het met jouw beschrijving en regels eens, dat was ik al wat betreft
niet direct of indirect oproepen tot mond-dood maken.
En dat er meer platform moet wordem gebodenvoor andersdenkenden (niet om tot
monddood maken op te roepen natuurlijk).

Maar nu zijn christenen en joden en homo's al monddood gemaakt op straat en
op scholen.
En dan reageer jij dat je het daar niet over had. Ik dacht dat regels er
voor iedereen waren. Dat is in de praktijk allang niet meer zo.

Ook vind ik dat moslimjongeren te weinig tot niet aan het woord komen.
Daardoor dringen alleen de ezxtreme geluiden van sommige radicalen door. Een
gemiste kans. De politiek praat weer over ze, maar weer niet met ze. Behalve
de Marrokaanse wethouder hier dan.
Mij verbaastte het nieuws van Mohammeds plannen voor huiswerkbegeleiding
niet, kende het plan, de onbegrijpelijke afwijzing, het waszo voordelig en
positief van die jongens, niet dat hij het was die het bedacht.

Fritz