Ontmythologiseren Hirsi Ali?

Mon Nov 8 12:38:23 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>,
>Even tussen de verschrikkelijke administratie door. Sommigen koesteren
>twijfel over bepaalde autobiografische feiten van Ayaan Hirsi Ali.  Het
>jammere is daarbij wel dat ze gelijk als een manipulerende "heks" wordt
>getypeerd, nog wel door mensen die zich "agnost" noemen.

 Dat woord 'heks' gebruikte ik om haar hypnotiserende effect op de gemeen-
 schap te typeren. Deze is louter destructief, vergelijkbaar met die van
 Hitler en valt onder datgene wat men ook wel aan een heks toedicht.

 Overigens heb ik de typering ook nog eens tussen aanhalingstekens gezet.
 Heksen bestaan immers niet.

 Maar wat ik deze week zie, doet sterk denken aan de 'Salem witchcraft
 trials' (Pennsylvania, 1692). Hirsi Ali lijkt sprekend op de hoofdper-
 soon (die een complete gemeenschap in het ongeluk stortte) in de speel-
 film die daarvan gemaakt is.

 Ik ben een groot voorstander van het ontmythologiseren van Hirsi Ali.
 Voordat er nog meer doden vallen, voordat er nog meer Moskeen en Isla-
 mitische scholen worden in brand worden gestoken of opgeblazen.

 Het dreigt nu echt uit de hand te lopen. Alle reden om de bron van deze
 ellende eens nader te onderzoeken.

 Hirsi Ali wilde dat alle Moslim-meisjes moesten tonen niet besneden te
 zijn. Laat ze dus maar eens beginnen te bewijzen dat zij zelf wel besne-
 den is. Vervolgens moet de rest van haar biografie zorgvuldig worden
 doorgespit. Ik heb dat een beetje via het web geprobeerd maar dat kan
 natuurlijk veel beter.