Enkele tegenstrijdigheden in biografie Hirsi Ali

Sat Nov 6 15:06:30 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Enkele tegenstrijdigheden in biografie Hirsi Ali

 * Over haar uithuwelijking... men leze:
   http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/afleveringen/14609316/
   Alwaar:
    - Drs. A. Hirsi Ali (1969) is lid van de Tweede-Kamerfractie van de
      VVD.
    - Op haar tiende werd Hirsi Ali uitgehuwelijkt aan een Canadese neef,
      waarop ze via Duitsland naar Nederland vluchtte. Daar kwam ze in
      november 1992 aan.
   Daaruit volgt dat haar vlucht 13 jaar vergde. Op,
      http://www.kifkif.be/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=2697
   staat trouwens:
    - De door haar vader gekozen man was een neef in Canada. Op weg
      erheen, in 1992, vluchtte ze tijdens een oponthoud in Duitsland en
      ontkwam ze naar Nederland.
   Da's dus niet hetzelfde. Maar er is meer. Op de website,
      http://www.iiav.nl/ezines/email/liberalesnieuwsbrief/2004/nr77.pdf
   staat:
    - In 1992 werd ze door haar vader uitgehuwelijkt aan een in Canada
      woonachtige clangenoot van haar.
                  ^^^^^^^^^^
   Weer een ander verhaal dus.
 * Over haar vlucht uit Mogadishu.
   http://www.vpro.nl/programma/ochtenden/afleveringen/14609316/
   - Haar vader zat als politieke tegenstander van dictator Mohamed Siad
     Barre in de gevangenis, en zij zag hem pas toen ze zes jaar was. In
     1976 vluchtte haar vader naar het buitenland. Het gezin reisde hem
     achterna.
   - Mohamed Siad Barre was echter president van 1969 tot 1991. Zie
     http://en.wikipedia.org/wiki/Siad_Barre
   Waarom vluchtte ze in 1992 dan niet naar haar eigen land ?
 * Over vrouwenbesnijdenis. In de Groene van 11 maart 2003,
     http://www.groene.nl/2003/0309/mf_ayaan.html
   staat:
   - Iedereen begint bijvoorbeeld altijd over de besnijdenis. Daar ben ik
     nooit zelf over begonnen.
   - Haar ouders en alle andere familieleden keerden haar de rug toe.
   Ja ja, dat zei Boudewijn Bush ook. Maar hij keerde hen de rug toe omdat
   ze wisten dat alles leugens was. Is er trouwens bewijs dat ze besneden
   is ? Is dat wel eens onderzocht ? Op de webpagina,
     http://www.liberales.be/cgi-bin/showframe.pl?interview&ayaan
   begint ze wel degelijk ZELF over vrouwenbesnijdenis.
   - In de Groene staat verder:
     Ik heb soms vreselijke nachtmerries. Na het interview in Trouw bijvoor-
     beeld zijn de bedreigingen weer fors toegenomen. Er is zelfs sprake
     van een fatwa die over mij kan worden uitgesproken nadat mijn uitspraken
     in het Iraans worden vertaald.
   Dat is het op hol slaan van de fantasie. In een ander stuk in de Groene,
     http://www.groene.nl/2003/0306/ab_moslims.html
   staat namelijk:
     Uitgerekend Tonca sloeg vorige week wel heel ver door toen hij stelde
     dat Hirsi Ali een fatwa (Iraans religieus doodvonnis) riskeert als
     haar uitspraken in het Farsi worden vertaald.
 * De Groene eindigt met:
     Ik wil proberen naast mijn werk in de Kamer mijn oude plan op te
     pakken om te gaan promoveren.
   Heeft haar promotor zich al ergens gemeld ?
 * Op de bovengenoemde pagina,
     http://www.liberales.be/cgi-bin/showframe.pl?interview&ayaan
   staat over de film Submission:
   - Toen ik dit aan Theo Van Gogh vertelde stelde hij voor om er een film
     van te maken.
   Dat staat haaks op de bewering dat zij het initiatief voor het maken van
   de film had.

 Ongetwijfeld is er meer...