Eerdere praktijken 'zwarte heks' Hirsi Ali: pseudologica fantastica

Sat Nov 6 11:03:20 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Waarom richt je geen Nieuwe NSB op, Ger, met Marc,

Steun de fascistische strijd van de rechtsradicale rascistische moslims
tegen hun liberale broeders en alle ongelovigen, stem Marc of Ger.
Je zult weinig stemmen winnen, maar wie weet, een zeteltje, er zouden 50.000
van de 1.000.000 moslims fundamentalistisch zijn dus, kan net.

Maar lees voor de zekerheid wel eerst het vijfde christelijke gebod...

religie & filosofie - Tien Geboden - Heleen van Royen

Heleen van Royen
Het leven is breder dan ik dacht
door Arjan Visser
2004-11-06

Heleen van Royen (Amsterdam, 1965) is schrijfster. Ze debuteerde in 2000 met
'De gelukkige huisvrouw' Haar tweede roman, 'Godin van de jacht', verscheen
in 2003. Begin dit jaar veroorzaakte zij, als columniste voor Het Parool,
opschudding door op te schrijven wat de Amsterdamse wethouder Rob Oudkerk
haar had toevertrouwd, namelijk dat hij van pornosites hield, cocaïne snoof
en prostituees bezocht. Oudkerk trad af. Van Royen besloot zich, na de
affaire, alleen nog met het schrijven van fictie bezig te houden.

V. GIJ ZULT NIET DODEN
,,Zijn ze soms vergeten dit gebod in de Koran op te nemen? Wat bezielt
iemand om een man dood te schieten, te steken en zijn lijk ook nog eens te
trappen? Ik ben nog steeds verbijsterd. De dag waarop Theo werd vermoord heb
ik nog gedacht: nu komt er een reactie, nú gaan we er iets aan doen, maar
dan hoor ik Job Cohen die wil dat we de boel bij elkaar houden en dan ben ik
bang dat we weer in oeverloze praatsessies terecht zullen komen. Ik wíl
helemaal niet bij elkaar gehouden worden met fundamentalisten. Waarom moeten
die honderdvijftig moslim extremisten permanent door AIVD in de gaten worden
gehouden? Als ze zo extreem zijn, waarom doen we daar dan niets aan? Zet ze
het land uit, dan hoef je ze ook niet meer in de gaten te houden. Waarom
worden die jongeren in de Amsterdamse Diamantbuurt, die de hele wijk
terroriseren, niet opgepakt en vastgezet? Waarom moeten we begrip tonen voor
imams die niet eens Nederlands spreken en hun gehoor opzwepen met vrolijke
teksten over het slaan van je vrouw en het stenigen van homo's? Ik heb
begrepen dat er duizenden extremisten in Nederland wonen. Wat willen die
mensen? Ons tot de islam bekeren? Dat zal niet lukken. Een eigen land? Dat
hebben ze toch? Waarom gaan ze niet naar Marokko, in plaats van hier onze
columnisten om zeep helpen om te bewijzen hoe extreem ze zijn? Ik heb
helemaal niets tegen de gewone moslim die hier werk en leeft, maar door dit
soort gebeurtenissen wordt het wel steeds moeilijker om -zoals de politici
zeggen- 'het hoofd koel te houden.' Ik vraag me af wie de baas is in dit
land. Wij zijn het in ieder geval al lang niet meer. De angst, de terreur,
de extremist regeert. Volgens Theo vormden de uitwassen van de islam de
grootste bedreiging van Nederland. Hij heeft op een afschuwelijke manier
gelijk gekregen.''