.... liggen dwars bij gekozen burgemeester

Fri Nov 5 14:23:22 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De Graaf koppelt de grondswetwijziging in tweede lezing die een gekozen
burgemeester mogelijk maakt aan zijn model ervan. NIet de grondwettelijke
mogelijkheid maar dat model (zonder bevoegdheden en verder dualisme) wordt
bestreden, maar stemmen ze voor de grondwet in tweede lesing dan bepaalt de
coalitieafspraak het model, dat willen ze een vrije kwestie laten zijn, dan
hebben ze ook deinvloed die de grondwet dan geeft op heo het modelwrodt,snap
je. Coalitiedwang stelt een deel van de coalitiefractie én de hele oppositie
buitenspel. Juist bij een kwestie die dan net grondwettelijk open is
gesteld. Dat wringt nogal.