De brieven aan Theo en Ayaan

Fri Nov 5 10:02:43 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een andere mogelijkheid voor onze psychotische regenten is net als moordwijf
Guusje van der Horst en trouwens ook Geert Wilders, zoals voorheen Theo van
Gogh en Pim Fortuyn, hun grachtengordels en villadorpen gewoon eens te
verlaten en afwisselend te gaan wonen in de getto's die ze creëerden. Ook al
zijn ze zo bang voor hun eigen wij-zij denken en hun eigen rascisme en
fascisme.

Maar uit die ivoren torens en met ons gewoon op straat zonder beveiliging,
wat bedreigingen met messen, berovinkjes, op straat gesmeten en in elkaar
geslagen, wat stenen door hun eigen ruiten, en ze doen voor het eerst
ervaring op met waar gewone burgers al jaren dagelijks mee hebben leren
leven. En worden misschien realistich. Slaan ze alsnog opnieuw door zoals na
9/11 en de moord op Pim, dan kunnen we gewone mensen als bestuurders kiezen
die wel gewend zijn aan jongens die zich graag misdragen, maar wel wilden
optreden. Dan mogen ze dat eindelijk gewoon alsnog.

Maar goed, ik zal wel naief optimistisch zijn, 9/11 en de moord op Pim tot
en met de straatterreur van een gewone familie, geeft weinig tot geen hoop
op koele hoofden bij onze regenten, Freudiaans als ze gewone burgers maar
blijven oproepen waartoe ze zelf maar niet instaat zijn.

Cohen straks om11 uur live op tv... Zal het weer een toespraak worden over
de Tweede Wereldoorlog en hun eigen schulgevoel, zoals hij tot de moord op
Theo nog deed...?

Fritz