D66 over moord op Theo van Gogh

Thu Nov 4 19:34:09 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

We zijn het helemaal eens.

Je snapt dat D66 alleen stond in Amsterdam tegen apartheidsraden, terwijl alle migranten al naar rato in de gewone raden zaten, verdeeld over ale partijen nota bene. Die apartheidsraden en subsidies alleen voor verenigingnen van buitenlandse groepjes, wel 20 in een stadsdeel van allemaal deelgroepjes, waren we ook tegen, want het bevordert de apartheid. We betalen zwemmen voor iedereen of niet, maar niet alleen voor de moslimvrouwen die luisteren naar de leiders van hun mannen van een bepaald groepje. Maar ja... Wij waren natuurlijk buitenlanderhaters en rascisten, want we waren tegen apartheid.

Maar vandaag al jaren in Amsterdam West doen de stadsdeelbesturen wat Cohen en zijn politie niet doet, met particuliere beveiligers en buurtvaders als extra politieagenten. En hebben ze steeds ruzie met de poltie die te weinig doet en het stadsbestuur die de problemen niet serieus neemt, al 15 jaar, van de getto's. Raar maar waar en beter dan zonder want het waren echt no go area's geworden.

Helaas geeft de AIVD nog steeds niets door aan de burgemeester van de politie, en hoewel hij ook de 20 buurtterroristen niet oppakte in de Diamandbuurt, arem autochtoen familie aan wie hij hun namen leit doorgeven aan de bende toen ze aangifte deden, maar zonodig wel andere racisten die autochtoon zijn opppakt, dan wel, is hij nu een beetje boos. Want hij doet niet altijd wat hij moet doen,maar nu kon hij niet zelf beslissen niets te doen. Dan wordt je natuurlijk boos.

Anti-racisme en anti-fascisme tegen hun eigen fantasieën ipv zich te verdiepen in de eche problemen van echte mensen die samen in een wijk woen is te veel gevraagd.daarhebben ze geen tijd voor of ze zijn gewoon te dom, of te dogmatisch. Geloof me, in 94 toen ik aantrad zij de stadsdeelvoorzitter, het is een bom,en oplossen mogen we het niet, maar we zullen dweilenmet de kraan open zolang we kunnen. Hij kwam ook uit het onderwijs dus hij kon het weten. En naast extra eigen politietjes en ipv spreiding van minderheden tbv integratie slopen we nu duizenden huizen. In de getto's.

Fritz