D66 over moord op Theo van Gogh

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Nov 4 03:05:04 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz, daar heb je groot gelijk in dat er veel harder moet worden
opgetreden tegen het geweld op straat. In zijn algemeenheid trouwens,
niet slechts het geweld van Moslims. En triest om te lezen dat het in
Amsterdam de laatste jaren blijkbaar zo erg verslechterd is. Verbaast me
wel enigszins trouwens dat het nog steeds geen hoge prioriteit heeft
voor polititie en justitie, want de maatschappelijke tolerantie voor
geweld op straat is de afgelopen jaren flink afgenomen. Vooral onder
jongeren. Buiten de randstad tenminste.

De door jou beschreven situatie lijkt sterk op wat vrienden van me
beschrijven over hun jeugd in Nunspeet. Wat dat betreft zijn ze goed
geintegreerd in de Needrlandse samenleving, alleen moet iemand ze even
vertellen dat dit gedrag thuishoort in de dorpen van de biblebelt en
niet in Amsterdam.... ;-)

Met die laatste opmerking heb ik overigens geenszins bedoeld om e.e.a.
te relativeren. Ik geef je groot gelijk dat die straatterreur
onacceptabel is en een hoge prioriteit moet krijgen, ASAP!

Mark Giebels