D66 over moord op Theo van Gogh

Wed Nov 3 22:25:46 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>:
>Misbruikt men de autoriteit van de godsdienst om anderen kwaad te
>berokkenen, in dit geval zowel de geestelijk verminkte jongeren als de
>slachtoffers van het inzetten van deze jongeren, dan zie ik helaas niet
>hoe ik aan de conclusie kan ontkomen dat er sprake is van een misdrijf.

 Maar een misdrijf wordt begaan door een of meerdere daders, niet door
 de bevolkingsgroep waar ze lid van zouden zijn. Dat is nu steeds wat
 zo'n Van Gogh ook steeds zei, en Fortuyn, en Hirsi Ali, en Wilders, en
 Van Aartsen en ik weet niet wie nog meer. Dat is nu juist wat er mis is.

 Dit is de definitie van discriminatie. Dat er groepseigenschappen zouden
 zijn en dat elk lid van die groep op die groepseigenschappen zou kunnen
 worden aangesproken. Maar dat is gewoon onzin. Het is leugen. M'n hemel,
 dit is NAZISME !! Dit is de reden waarom er 6 miljoen Joden werden ver-
 moord.