motie ledenpeilingen van Frank Hoekemeijer

Wed Nov 3 16:14:44 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee John,

Als eerste zei ik je volledig te steunen in je motie wat betrfet debat, fora
en ledenraadplegingen.

Ik stoor me net als jij dat de fora zijn verwijderd, deze lijst verwijderd
wasvan de site, nu al lang alle fora,
en de virtuele platforms,
en heb me altijd gestoord aan de druk van bestuur e.a.om Thomte beschermen,
om moties met inhoud inte trekken,
omdat dat Thom zou schaden,
alsof inhoud en handelen dat niet openlijk bekritiseerd wordt niet ozu
schaden.

Maar, zei ik, de fractie hoeft net zo min,mag zelfs niet, aan onze leiband
lopen,als wij als leden aan die van het politbureau, dat alle debat
verwijderd.
Ook stoorde ik vanaf 1987 aan het klapvee, het applaus na toespraakelementen
die echt niet konden, ipv dat er iemand op mocht om op te staan: dit kan
niet.
En dan doel ik op het doortrappen naar Bram Pepertoen hij door Wim Kok
verraden was, of de schandelijke uithaal naar Pim Fortuyn met Anne Frank,
alsof een lijstrekker die tig keer meer stemmen haalde en al die kiezers,
ook voormalige D66-kiezers, ineens levensgevaarlijk waren,omdat ze niet op
hem stemden, maar voor vrije meningsuiting alsje als niet-moslim voor varken
uitgescholden en erger wordt.

Ik zal voor de strekking van je motie pleitten, zonder het aan banden leggen
en overdrijven van wat niet zo is. Ik ben het grotendeels met je eens, maar
op de punten die ik aangaf principieel niet, ook als je het misschien niet
oz bedoelt, maar je terechte onlustgevoel en kritiek weergeeft. Je kritiek
deel ik, ten volle,niet alle constateringen en niet de conclusie die ik
aangaf.

Fritz

PS Ik waardeer dat je je nek uitsteekt daarom,ook daarom, reageerde in
onmiddelijk, en zo veel en vaak als ik iets te melden heb, ik bedoel het
opbouwend, maar wil niet paternalistisch adviseren, snap je? Je bepaalt zelf
jouw meningen wat je met de mijne doet, dat respecteer ik al bij voorbaat.
Jou respecteer ik, en je poging iets te veranderen ten goede, al ten volle
hoor!