Theo van Gogh vermoord

Antid Oto antidoto at HOME.NL
Tue Nov 2 23:13:30 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik wil Marc toch wel even bijvallen. Want wat ik op tv zag, die
massale volkshysterie onder het ijselijke gebrul van Rita Verdonk
deed bij ook de bruinhemden weer voorbij marcheren. De hele stoet
politici die vandaag niet wisten hoe snel ze weer voor de camera's
hun kwakje moesten laten. Dat riekt naar bruin ja.

Dit was natuurlijk een laaghartige en onfortuynlijke aanslag (die
mezelf ook raakt) en veroordeeld dient te worden, maar de golf van
morele verontwaardiging uit de politiek die daarna volgde deel ik
niet. Uitingen van politici met boter op het hoofd, en bakken vol
krokodillentranen.

En als ik die hele fiets met neoconservatieve opiniemakers als
Spruyt en Cliteur weer jammer en weeklaag horen roepen dan lijkt het
meer verworden tot een spelletje "wie is de grootste hitser" en kijk
mij eens melodramatisch gelijk hebben.

De hoofdprijs gaat naar Theo. (met respect)