Theo van Gogh vermoord

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Tue Nov 2 19:48:08 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc,

Ik ben Nederlands Hervormd gedoopt en heb de zondagschool moeten doorlopen.
Mijn vader was godzijdank zo wijs aan mij vervolgens de beslissing te laten
al dan niet naar katechesatie te gaan, waarvoor ik dus niet koos (waarom
zijn onze goden -de vader, de zoon, de heilige geest en Maria- wel waar en
het Griekse moira en wat antropomorfen van een in zich heel intelligent volk
niet).

Het opleggen van uit een geloof afgeleide normen en waarden werd in onze
cultuur steeds minder en minder, het (geestelijk) leven beter en beter. Nu
komt er weer een nieuwe godsdienst om de hoek, die wil dat ik hier in
Nederland hun normen en waarden moet gaan respecteren, en zo niet, dan word
mijn hals afgesneden, of word ik gedood. Terwijl ik ook hier al eens
geschreven heb over dat geloof naar aanleiding van Mozes Isegawa's
Abessijnse Kronieken. Daarin verhaalde hij van zijn zwager, die besloot
islamiet te worden vanwege de door Saoudie Arabie betaalde Peugeot met als
tegenprestatie een nog uiterst pijnlijke besnijdenis.

Ik heb daar gewoon de pest over in, hoe dit geloof weer lijdt tot haat,
nijd, moord en noem maar op.

Groet,

Tjerk