De meeste mensen

Marc de Droog marcdedroog at ZONNET.NL
Sat May 29 00:47:59 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> ...Emotie vertroebelt altijd de kijk op de werkelijkheid...

Even op het gevaar af dat ik hier een citaat uit het verband ruk, maar:
Ontkennen van emotie is een desillusie. Zonder emotie veroordeel je jezelf
tot een selecte groep in de samenleving die 'denkt' de werkelijkheid te
kennen (via ratio), maar zeker geen grip heeft op de werkelijkheid. Emotie
is een essentieel onderdeel van de 'perceptie van werkelijkheid'.
Werkelijkheid kunnen we niet absoluut kennen...

Groet,

Marc.