Radeloos, Redeloos, Reddeloos

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon May 24 17:33:46 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:10 24-05-2004 +0200, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> Dat Afghanistan-gedoe klopt trouwens van geen kant.

Eens. Maar dat is net zo'n taboe als de onrechtmatigheid van de KOSOVO oorlog aantonen. Je krijgt steevast dezelfde reactie; jongen nou toch, dat is GOED wat WE daar deden. WE hebben het arme volk daar van een DIKTATOR bevrijd (een paar reisjes naar Servië hebben me de bittere werkelijkheid geleerd: de bevolking daar haatte de westerse bombardementen en voelde zich vernederd dat ze ZELF Onkel Milo niet mochten wegsturen. Daarbij streven teveel jonge serviërs aan vreemdsoortige kankergezwellen, maar die hebben NIETS met het verrijkte uranium vandoen die we daar neerplempten..)

> Het verhaal dat wij moesten geloven van de neo's is dat het Taliban-
> regime en Al Qaeda twee handen op 1 buik waren.

Ja, dat was de propaganda.

> Een week of drie  geleden was er op BBC World een mooie docu waaruit bleek dat die
> twee elkaar op leven en dood bestreden op het moment dat het Westen
> Afghanistan aanviel.

Dat was in de Arabische wereld allang bekend. Al Qu'aida is van Saudische oorsprong, een heel andere origine dan de Taliban-"studenten" die uit de woestijn van Pakistan-Afganasitan zijn komen oprukken. Maar ja, om met van Gogh te spreken, het zijn allemaal geitenneukers, nietwaar, het zijn allemaal alibaba's, en die zullen wel één pot nat zijn.

>Ook dat was allemaal weer liegen, liegen en nog
> eens liegen. Enfin, normen en waarden dus.

Inderdaad, een voorbeeld voor onze jeugd.

> De reden dat wij zo weinig uit Afghanistan horen is dat geen westerling
> zich buiten Kabul durft te vertonen... ook daar hebben de neo's hun
> vuile oorlog inmiddels verloren. Ze kunnen alleen nog een beetje moorden
> vanuit de lucht.

Hun favoriete hobby schijnt het te wezen om huwelijksgeschenken uit de hemel te droppen als er weers eens een alibaba (geitenneuker) trouwt. In plaats van witbrood hebben ze tegenwoordig andere broden bedacht, met als resultaat twintig dode vrouwen en kinderen. Hartelijk gefeliciteerd met uw huwelijk, namens Het Westen, namens De Democratie.

> 's Avonds zit Dittrich weer vreselijk te twijfelen bij NOVA... met naast
> zich een gematigde VVD'er als Winsemius die gewoon de waarheid spreekt.

Maar Winsemius is al minister geweest. Domkopje, je weet toch dat je je carriere niet in de waagschaal moet zetten voor een paar mensenlevens? Twijfelen, Marc, twijfelen is het mooist wat je als politicus kan doen. Worstelen, twijfelen, heen en weer gerukt worden in mitsen en maren!! Je houdt er in ieder geval een klein burgemeesterspostje aan over.

> Waarom doet Dittrich dat dan niet ? Waarom is'ie niet tegen dat sturen
> van de helicopters ?

Geen idee? Jij een idee?

>  Wie vindt dat Nederland zich schandalig gedraagt (als we over een paar
> jaar terugkijken, hebben we het misschien wel over het begin van een
> derde wereldoorlog - het Westen tegen de Islam - wie weet), moet voor
> nieuwe verkiezingen zijn, lijkt mij.

Ja, maar jij bent, net als ik en vele anderen, dan ook een "ongeleid projectiel", een "schreeuwerd", iemand die niet begrijpt hoe de hazen lopen te 's Gravenhage.

> Men moet gewoon opkrassen met z'n gemoord en gemartel... Aan dit tuig
> met al z'n leugens, heeft de burger geen enkele boodschap meer.

Nee, maar dat is wel érreg simpel. De burger, wie si dat in godesnaam? Neehet ligt anders: Thom en Laurens Jan stemmen mee met het kabinet, maar geven Boris groenlicht om tegen te stemmen, Boris stemt tegen maar Jan Peter heeft inmiddels de LPG gemobikiseerd met die helicopters en die vlieftuigjes, zodat de kamermeerderheid is gegarandeerd. Zo lopen die hazen, Marc Jan. (Noot: de LPF, de partij van de anti-achterkamertjes en de anti-handjeklap, weet je nog?)
Ja, het is werkelijk om trots op te zijn, die vaderlandsche politiek.
Radeloos, Redeloos, Reddeloos.