Verkiezingen afdwingen ?

Mon May 24 17:10:22 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:

 Kees van Loon <k.vanloon at WANADOO.NL>:
>Nee, het is niet mogelijk.

 Lag ook voor de hand natuurlijk. Formeel is Nederland nu eenmaal een
 parlementaire democratie - het volk heeft niets te zeggen.

>terwijl Afghanistan een grote meerderheid toestemming heeft gegeven
>in Parlement

 Dat Afghanistan-gedoe klopt trouwens van geen kant.

 Het verhaal dat wij moesten geloven van de neo's is dat het Taliban-
 regime en Al Qaeda twee handen op 1 buik waren. Een week of drie
 geleden was er op BBC World een mooie docu waaruit bleek dat die
 twee elkaar op leven en dood bestreden op het moment dat het Westen
 Afghanistan aanviel. Ook dat was allemaal weer liegen, liegen en nog
 eens liegen. Enfin, normen en waarden dus.

 De reden dat wij zo weinig uit Afghanistan horen is dat geen westerling
 zich buiten Kabul durft te vertonen... ook daar hebben de neo's hun
 vuile oorlog inmiddels verloren. Ze kunnen alleen nog een beetje moorden
 vanuit de lucht.

 Henk Elegeert <hmje at HOME.NL>
>Bijvoorbeeld, je vindt dat de Tweede kamer haar taak verzaakt en wilt haar
>ontbinden middels een verzoek daartoe aan de rechter? (...) Het awb maakt
>zoiets mogelijk, dacht ik, maar dan voor een gemeenteraad.

 Tja, de zaak is natuurlijk heel ernstig. Vrijdag komt er een foto vrij
 van Amerikanen die een vermakelijk spelletje met het lichaam van een even
 tevoren door hen dood-gemartelde Iraqi aan het doen zijn en de Nederlandse
 neo's van Aso weten daarop niets anders te bedenken dan er een stel ge-
 vechts-helicopters naar Iraq te sturen (want 'onze boys zijn in gevaar').

 's Avonds zit Dittrich weer vreselijk te twijfelen bij NOVA... met naast
 zich een gematigde VVD'er als Winsemius die gewoon de waarheid spreekt.
 Waarom doet Dittrich dat dan niet ? Waarom is'ie niet tegen dat sturen
 van de helicopters ? Hij twijfelt maar en intussen gebeurt er van alles.
 Dat komt heel raar over. Als'ie zo nodig moet twijfelen waarom doet'ie
 dat dan openlijk op de buis ? Dat twijfelen heeft kennelijk een functie
 en als je ziet dat die neo's gewoon hun gang gaan, dan is het wel duide-
 lijk welke functie.

 Wie vindt dat Nederland zich schandalig gedraagt (als we over een paar
 jaar terugkijken, hebben we het misschien wel over het begin van een
 derde wereldoorlog - het Westen tegen de Islam - wie weet), moet voor
 nieuwe verkiezingen zijn, lijkt mij.

 Men moet gewoon opkrassen met z'n gemoord en gemartel... Aan dit tuig
 met al z'n leugens, heeft de burger geen enkele boodschap meer.

 Zaterdag viel Bush (dronken ?) van z'n fiets (groot wereldnieuws). Ik
 denk dan: 'Jammer dat'ie z'n nek niet gebroken heeft.' Enfin, vannacht
 (5 uur bij ons) liegt het monster de natie toe.

 Moeten we bijtijds uit onze twijfelaars...   :-)

 Marc Fluks, Amsterdam