[EuroLinux-petitie tegen softwarepatenten]

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Fri May 14 09:54:24 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat Brinkhorst zal doen weet ik niet, Henk. Wel weet ik dat Eurofractie en
TK-fractie zich duidelijk tegen hebben uitgesproken.
Groeten,
Bert.

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mag ik even aandacht voor het navolgende?

"
EuroLinux-petitie tegen softwarepatenten

Het Europese Parlement heeft zich vorig jaar uitgesproken
tegen softwarepatenten. Nu blijkt echter dat via
achterkamertjespolitiek de Europese Commissie, samen met de
raad van nationale ministers trachten deze democratische
beslissing van het parlement teniet te doen en alsnog
softwarepatenten in te voeren. De raad zal komende maandag
hierover beslissen. Er zijn 16 stemmen in die raad nodig om
dit tegen te houden en Nederland heeft er 5. Het is dus zaak
dat minister Brinkhorst een duidelijk "nee" verkoopt.

Om die reden hebben we op het laatste moment besloten een
petitie van de Nederlandse ondertekenaars op vrijdag 14 mei
aan te bieden bij het ministerie van Economische Zaken. De
petitie is overigens door meer dan 11.000 Nederlanders
ondertekend. Daarnaast willen we dit kracht bijzetten met
een demonstratie. Deelname is uiteraard nog mogelijk en
zinvol. Op http://wiki.ael.be/index.php/DemoDenHaag staan
nadere details.

Met vriendelijke groet,

Wiebe van der Worp, namens ffii.org en eurolinux.org.
"

Hartelijk dank.

Bert, weet je of minister Brinkhorst een duidelijk "nee"
verkoopt?

Henk Elegeert

(D66 at nic.surfnet.nl).
alleen: SIGNOFF D66