Verhoor Rumsfeld op TV

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Sat May 8 13:29:47 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny Bruce wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Amerikaanse democratie in actie.

Valt erg mee/tegen, Lenny.

 > Een verkozen president en zijn kabinet
> hebben uitgebreide bevoegdheden zonder dat het congress ze voor de voeten
> loopt. Maar als et vout gaat dan zijn er geen uitvluchten.

Nou, ik zie nog weinig gebeuren. Die president blijft zitten
en zijn "evil" hulpjes ook.

 > De eerste generaal is al op non-actief gesteld.

Prachtig, maar is dat de schuldige ook? Of zoals in
Nederland een onbeduidende pion offer?

 > Openbare TV hearings waar de hoofd
> verantwoordelijken zitten en life erreg lastige vragen moeten beantwoorden.

Met een beetje media training sla je daar zo door heen,
zoals we kunnen zien.

> Zoals "hoelang is dit bekend wanneer was u en/of de president op de
> hoogte..." etc etc.

idem.....

> Kortom niet een sebrenica (sp) met na lange tijd 'verprutste filmrolletjes
> een 'incompetente' kolonel  als fall guy. en er in feite niemand echt
> verantwoordelijk is gesteld...

"I'll take full responsibilty" zei de gek, maar blijft
lekker zitten en bovendien, er schijnen nog wat filmpjes in
omloop te zijn ....... tja (moet ik daar ook nog
verantwoordelijkheid voor nemen zie je hem denken) !!

Ik ben benieuwd, maar ik voorspel je weinig fraais.

> Er valt hier niets goed te praten, deze President en zijn Kabinet verdienen
> een -2 op een schaal van 1 tot 10 voor wat betreft eerlijkheid en
> competentie. Niettemin het systeem werkt!

Oh, de Amerikanen verlaten met onmidddelijke ingang Irak
waar ze werkelijk niets meer te zoeken hebben en de
verantwoordelijken worden voor oorlogsmisdaden vervolgt?

De VN verbiedt V.S. ooit nog ergens op te treden !

> Dat een hoop Amerikanen deze president blijven steunen wordt het best
> uitgedrukt als volgt:
> He maybe a son of a bitch, but he is our son of a bitch!
>
> Hold on tightly
> Let go lightly

Ja, en met dat soort 'vrienden' zit Nederland samen in een
smerige oorlog, 'coalition of the willing'. En dan ook nog
tegen "the axes of evil" !!!!!

Willen wij dat dat?
"I think they're evil."

Henk Elegeert