[Re: [Martelingen: geen reactie?]]

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu May 6 07:10:57 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hein van Meeteren <heinwvm at chello.nl> wrote:
>
> Loyaliliteit aan een coalitie mag toch niet tot de ondergang van jezelf gaan
> leiden.
> ---
> Hein, ik kan je één ding verzekeren: coalitiepolitiek speelt bij onze
> afweging ten aanzien van Irak geen rol -

Wil je mij daar dan eens van overtuigen, Bert?

Ik heb werkelijk geen idee op grond waarvan D66 vindt dat we
daar aanwezig zouden moeten zijn, en dat ook nog wel buiten
VN-verband om.

Maar ook onze grondwet verbiedt een dergelijk schimmig
ingrijpen in een ander land.

> alle andere dingen die je schreef natuurlijk wel.

".... wat er in en met Irak gebeurt als Nederland (en andere
landen) zich terugtrekt óók in de afweging moet worden
betrokken", is een vraag die niet beantwoord kan worden,
Bert. Het is zo'n coalitie hindernis die niet te nemen valt.

Met andere woorden Bert, welke zogenaamde afweging(en) er
ook gemaakt zal/zullen worden, Nederland blijft in Irak, zo
  voorspel ik je nu al !!!!

Kamp is ook al wezen vragen daar of wij het leuk doen daar.
Zul je zien dat het hier als een vraag om te blijven zal
worden uitgelegd. Nou, en waarom zou je dan nog weggaan?

Zal ik je vertellen, Bert. Omdat we daar niet thuishoren, de
(bedenkelijke) reden (het verjagen van een dictator) is
bereikt. Je hebt niets te zoeken in een land als je er mede
debet aan bent een andere daar dictator (alcoholist nota
bene, die er plezier in heeft in het middelpunt van de
belangstelling te staan als er anderen zijn die het leed
moeten dragen) in te voeren. Eentje die het leuk vindt de
Irakezen uit te leggen dat er verschil is tussen de ene en
de andere dictator, nl dat je er nu wel iets over mag
zeggen. Leuk hé!!!  Martelen mag kortom! Zeker als je
'bevrijder bent' !

A dictator would not investigate !!!! Bert, godverdomme wat
is dit voor baarlijke nonsens !!!!! En daar zit je samen mee
in een schuitje?

Zullen we die nieuwe dictator (Bush) eens vragen waarom ie
persé een land (Irak) wil blijven bezetten?

Henk Elegeert