De grootste Nederlander: Spinoza of Huygens

Tue May 4 17:34:39 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Grootste probleem is de vergelijking van overgelijkbare grootheden, namelijk
uit volstrekt onvergelijkbare tijden...
op zich vind ik zo'n "verkiezing" wel leuk... om het bewustzijn van wijzen
en wijsheden te vregroten... Ook al is er één verkeizing, het zou leuk zijn
de rangschikking per geschiedkundig relevante periode en door deskundige
panels en het publiek te kennen...

Ik zou gaan voor Spinoza en Van Mierlo... de laatste o.a. om de groei naar
24 zetels in '94 en de doorbraak naar iets meer democratie toen door PvdA
(lees Kok) en VVd te dwingen te formeren voor het eerst zonder elk als
bijwagen van het CDA te functioneren... alsof hij ze van de veilige
kleuterschool naar de eerste klas van de grote school stuurde... zich niet
meer kunnen verschuilend achter het CDA dat het altijd gedaan had... De
doorbraak leeft nog door nu D66 meedoet in dit kabinet en er hoop ik een
directe kiezersdemocratie komt wat betreft burgemeester en door kiezers zelf
verkozen volksvertegenwoordigers...

Fritz