Historisch-liberaal stemadvies voor KRO's "De grootste Nederlander"

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Tue May 4 15:09:26 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Tuesday 4-5-2004 13:52, Aris B. wrote:
>Tot mijn vreugde geeft de KRO-verkiezing van "De Grootste Nederlander" ons
>D66-ers veel gelegenheid om deze verkiezing een sociaal-liberale,
>vrijzinnige en zelfs wat republikeinse invulling te geven.

Mijn lijstje was:
- Witt, Johan de
- Oldenbarnevelt, Johan van
- Multatuli (Eduard Douwes Dekker)
- Mierlo, Hans van
- Huygens, Christiaan

Mooi lijstje toch, met 2 presidenten.

Ik heb al bij de KRO geprotesteerd dat Johan de Witt niet bij de
staatslieden staat maar bij de helden.

Overigens lees ik net in de krant dat ze Belle van Zuylen zullen toevoegen
omdat ze die over het hoofd hebben gezien.
En, zeer ergerlijk, Prins Bernhard wordt ook toegevoegd op veler verzoek.

Ik durf een voorspelling te doen:
Winnaar wordt Willem van Oranje en dan nog 5 leden van het koningshuis
erachteraan.

Glenn Mellonius
Haarlem