Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis: Bingo #2

Sat Mar 27 15:18:05 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Weer een enveloppe in de bus. Opnieuw stuurt een bewoner van een
 'vergelijkingsobject' alle (opnieuw: meer dan ik gevraagd had)
 gegevens van z'n huis. Ook deze keer zit de officiele beschikking
 van de gemeente Amsterdam erbij waarin staat hoeveel een woning,
 waarmee die van mij wordt vergeleken, waard is volgens de gemeente.

 Jullie kunnen het al raden: de waarde wijkt (dit maal: enorm !) af
 van wat de gemeente Amsterdam de rechter poogt wijs te maken. Ook
 deze medeburger blijkt zelf door de gemeente te zijn opgelicht; ver-
 haal exact zoals wat ik eerder opmerkte over Bingo #1 maar dan ietsie-
 pietsie erger.

 Van adres nummer drie wist ik al dat het afwijkt (die heb ik al twee
 keer aan de telefoon gehad) maar ik heb het alleen nog niet zwart op
 wit ontvangen. Nu er twee over de brug zijn, komt Bingo #3 mogelijk
 ook over de brug.

 Als het effe meezit dan stelt de gemeente de rechter op diens (dier)
 sommatie met de bewuste papieren over de brug te komen, vervalsingen
 ter hand... Dat zou het mooist denkbare scenario zijn, uiteraard.

 De gekte bij de gemeente blijkt thans volledig te hebben toegeslagen.
 Zoals Bert Bakker opmerkte: 'Je hebt gelijk, een zooitje, te gek voor
 woorden, Kafka...'

 Maar het wordt nu wel heel erg gek...