Gemeente Amsterdam knoeit met waarde huis

Sat Mar 27 10:59:19 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>Maar volgens Boris Dittrich namens D66 is Nederland geeeeeen
>fraudeland... Marc,

 Het inderdaad heel erg. Er is hier beslist geen sprake van incompe-
 tentie en domheid, men is uiterst sluw bezig de zaak op een giganti-
 sche wijze te belazeren.

 Als wetenschapper ben ik gewend om dingen na te gaan, dat doen de
 meeste mensen natuurlijk niet. Naarmate ik dieper ga graven, vind ik
 steeds meer dingen die niet deugen daar waar andere burgers al lang
 door de leugens van de gemeente zijn overbluft.

 Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>:
>Al dit allemaal waar is en het op grote schaal gebeurt, kan ik niet
>begrijpen dat er nooit eens een ambtenaar of politicus over uit de
>school geklapt is.

 Waar is het zeker (want ik heb de stukken). Tot nu toe is alles dat
 de gemeente in haar Verweer gesteld heeft, leugen gebleken. Er is
 domweg niets meer van over !

 Het meeste dat in haar Conclusie van Dupliek staat (zeg maar een
 nieuw Verweer dat ingaat op mijn reactie op het Verweer - mijn Con-
 clusie van Dupliek) blijkt ook leugen, staat haaks op zowel het
 Verweer en is op punten strijdig met zichzelf.

 Het is wel duidelijk dat dit op grote schaal gebeurt. Als men die
 drie woningen zou nagaan die staan in de stukken van het 'verge-
 lijkingsobject' waaraan ik gisteren refereerde, dan vindt men na-
 tuurlijk precies hetzelfde. Het is 1 grote zwendel.

 Overigens heb ik de rechter gevraagd of hij (zij) alle drie de
 stukken wil opeisen waarin de gemeente de waarde van de vergelij-
 kingsobjecten voor de WOZ vaststelt (1 daarvan heb ik gisteren dus
 van een bewoner gekregen). Ik heb nog geen antwoord maar ik zal
 maar weer eens bellen met het Hof en het confronteren met het feit
 dat ik nu dus 1 stuk heb waaruit blijkt dat de gemeente de rechter
 heeft opgelicht en dat de drie stukken uiterst belangrijk zijn in
 het kader van de waarheidsvinding.

 De gemeente heeft het steeds over van alles behalve over de zaak
 zelf. Voorbeeldje: in haar Conclusie van Dupliek zit een uitdraai
 van 'het kadaster' - volgens mij is het niet echt want er staan
 twee domme fouten in en het vermeldt niet eens dat het uberhaupt
 een uitdraai van het kadaster is - van een van de woningen waarmee
 mijn woning wordt vergeleken, geen uitdraai van het echte kadaster
 van mijn woning (hetgeen toch eerder voor de hand ligt, lijkt me
 - temeer daar in een verklaring van de woningbouwvereniging een
 andere oppervlakte staat voor mijn woning dan in de beweringen
 van de gemeente).

 Dit niet tot de zaak kunnen komen zou best eens te maken kunnen
 hebben met het feit dat de gemeente een dubbele boekhouding voert:
 1) ze stelt voor de burger de zaken zo voor dat de waarde van z'n
    woning bepaald wordt door de waarde van drie andere woningen
    die rond de waardepeildatum (1/1/1999) verkocht zijn geworden,
    en,
 2) de waarde (op 1/1/1999) die de bewoners van die 'vergelijkings-
    objecten' in hun OZB-aanslag vinden, is een volledig ANDERE en
    wordt bepaald door de waarde van weer andere 'vergelijkingsob-
    jecten'.
 Dit teneinde de waarde van woningen zo hoog mogelijk te leggen en dus
 meer geld te incasseren dan wettelijk verplicht is middels de OZB.
 Dat is dus oplichting, fraude of hoe de wettelijke term daarvoor ook
 moge luiden.

 --> Kan ik met wat ik nu heb geen aangifte doen tegen de gemeente
     bij de rijksrecherche (of zo iets) ?

 Vriendje van m'n broer is programma-maker bij RTV Noord Holland
 (vandaar dat m'n broer vaak in de media opduikt m.b.t. de Apollo-
 hal in Amsterdam, waarbij hij zich bij voorkeur laat filmen voor
 de gedenksteen die voor onze tante Judithj op de Apollolaan is
 aangebracht) dus de weg naar de media is snel gevonden.

 Maar de vraag is of ik daar in dit stadium wel verstandig aan doe.
 Misschien eerst pogen om nog meer stukken te krijgen en wat meer
 van de wet te weten te komen ?

 Ik heb geen haast, ik heb nog 5 weken de tijd.