Religieuze symbolen

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Wed Mar 24 09:39:55 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Een voormalig CP'86 raadslid in Rotterdam droeg een bomberjack, maar had wel
een terecht probleem met een garage met milieuoverlast. Had ik als deelraadslid
moeten weigeren vanwege zijn uiterlijk en achtergrond? Nee ik beoordeel iemand
op zijn feitelijke gedragingen. Als iemand met een hakenkruis doet om te
provoceren dan heb ik er moeite mee, maar als iemand gewoonweg zijn werk doet
zoals het behoort heb ik geen moeite. Het hakenkruis heeft een duidelijke
negatieve wanklank gehad in WO II. Ik vind dat we teveel op uiterlijk
beoordelen en te weinig op handelingen. Je mag een ambtenaar wiegeren als je
zijn integriteit betwijfel. Ik acht de ambtenaren met een bepaalde politieke
kleur, waarvan je het niet weet meer bedreigend voor integer handelen dan
iemand die toont wat zijn achtergrond is enverder gewoon de handelingen conform
de richtlijnen doet.

Groeten Kees van Loon