rouwperiode tot 31 maart 9.00 uur

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Tue Mar 23 19:35:30 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, 23 Mar 2004 18:42:40 +0100, Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>
wrote:

>Lijkt me in strijd met het recht. Dit soort regelingen zijn voor ieder
gelijk. Van koningin tot toiletjuffrouw, elke Nederlander heeft recht op
AOW. Elke Nederlander betaalt er ook voor. Wie weet of HM is vrijsgesteld
van het betalen van premies?

Geen idee of HM premies betaalt...

Maar dan nog... Aan één kant is het mooi dat bepaalde regelingen voor
iedereen gelijk zijn, maar in sommige gevallen niet.

Waarom zou je niet kunnen zeggen dat bij een bepaald vermogen je wel
meedokt voor de rest van het land, maar niet de uitkering opstrijkt?

Soms is het recht onrechtvaardig,

of druist het in elk geval tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel in.

Maar dat begrijpen juristen niet :-)