rouwperiode tot 31 maart 9.00 uur

Herman Beun herman.beun at SKYNET.BE
Tue Mar 23 17:51:35 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ellen Vunderink schreef:

> En naar aanleiding van Glenns taal- en andere ergernissen: ik
> hoorde de directeur van de VVV van Porto Ercole zeggen dat Juliana zo
> gewoon was, en dat ze zo goed kon afdingen op de markt, dat ze alles
> voor de laagste prijs kreeg. Een mooie les die ik van mijn
indonesische
> familie kreeg, is dat het normaal is dat degenen die het kunnen
betalen
> gewoon meer betalen op de markt, aan jongens die het verkeer regelen,
> betjak-chauffeurs, taxi- chauffeurs, noem maar op.

Inderdaad een goed principe - vooral natuurlijk in landen met weinig
sociale voorzieningen zoals Indonesië, maar als morele leidraad ook aan
te bevelen voor gefortuneerde publieke figuren in het West-Europa.
Overigens incasseert Beatrix naar het schijnt ook EU-landbouwsubsidies
voor haar olijfbomen in Porto Ercole. Misschien moet Balki ook eens met
haar over "normenwaarden" praten?

/Herman