rouwperiode tot 31 maart 9.00 uur

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Tue Mar 23 15:51:45 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik heb nog nooit iets tegen de monarchie gehad, maar met het overlijden
van Juliana is het gebeurd. Rouw tot 31 maart, ga eens aan het werk zeg.
Anderhalve week, dat is toch belachelijk?

En naar aanleiding van Glenns taal- en andere ergernissen: ik hoorde de
directeur van de VVV van Porto Ercole zeggen dat Juliana zo gewoon was, en
dat ze zo goed kon afdingen op de markt, dat ze alles voor de laagste
prijs kreeg. Een mooie les die ik van mijn indonesische familie kreeg, is
dat het normaal is dat degenen die het kunnen betalen gewoon meer betalen
op de markt, aan jongens die het verkeer regelen, betjak-chauffeurs, taxi-
chauffeurs, noem maar op. Hebben wij een koningin die italiaanse marktlui
het vel over de oren trekt. Zo gewoon :-(