Standrechtelijke executie

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Mon Mar 22 17:15:59 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 16:49 22/03/2004 +0100, Ellen Vunderink wrote:

>Uday en Qusay vochten zich dood
>
>Door een onzer redacteuren
>

>ROTTERDAM, 24 JULI.  Saddam Husseins zoons kregen de kans zich over te
>geven, aldus een reconstructie van de gebeurtenissen in de Noord-Iraakse
>stad Mosul die dinsdag tot hun dood leidden.
>
>Bewust kozen de...

Als er sprake is van een bewuste keuze, dan is er een wezenlijk verschil tussen de moord van hedenmorgen en de dood van los hijos de Sadam Husein. Maar ik wantrouw niettemin de intentie van de Amerikanen in dit soort aangelegenheden. Vergeet dat de Irak oorlog begon met een gerichte bomaanval op een huis waarin Saddam zat met zijn hele kluppie. Als het aan onze bondgenoten had gelegen dan was dat hele kluppie in één klap uitgeroeid geweest.

(het Spaanse stuk geeft verder weinig uitsluitsel, vind ik. Op de site van El Pais kon ik niet verder komen, want ik ben geen abonne) )