openheidoverdb.nl

Sun Mar 21 17:28:57 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zaterdag, maa 20, 2004, at 20:47 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> a. een stichting kent geen leden, heeft zelfs een ledenverbod

De stichting DB.NL kende *participanten*.
De statuten kenden deze participanten grote invloed toe.

> b. er is nimmer sprake geweest van een leugen

U heeft de participanten op allerlei momenten
voorgelogen. Neem bijvoorbeeld uw bewering
dat u over een afschrift van een brief van de
notaris aan mij beschikte.

> c. uw kennis van het recht én van besturen is te mager om te begrijpen
> hoe de afwikkeling van de stichting is verlopen en verloopt.

Dat beweert u wel steeds, maar het blijkt nergens uit.
Feit is dat ik reeds eind 1999 heb gesteld dat de
'bestuurders' een 'ontbindingsbesluit' hadden genomen.
Dit werd door u ontkend, maar de Kamer van Koophandel
dacht er net zo over als ik.
Ook bij het meetellen van participanten om andere dan
statutaire redenen had u zondermeer ongelijk.

> U klutst alles door elkaar, weet het verschil tussen een stichting en
> een vereniging niet,

Dat verschil ken ik heel goed.
Een vereniging heeft leden, een stichting niet.

> kent de statuten rond de ontbinding van de stichting niet

Ik heb die statuten voor me liggen, en ik heb er
regelmatig uit geciteerd. Het enige wat u daar
vervolgens op heeft te zeggen is dat ik er geen
verstand van heb.

> Omdat ik een transparant bestuurder ben geef ik telkens weder een
> antwoord,

Dat is niet zo. Ik heb u gevraagd waarom u aan
de participanten 'november 1999' opgeeft als
datum van ontbinding, terwijl u aan de Kamer
van Koophandel een veel latere datum opgeeft.
U geeft daar geen antwoord op.

Ik heb u gevraagd wat er in de tussentijd is
geschied, waar de notulen zijn van de bestuurs-
vergaderingen die statutair eens per kwartaal
dienden te worden gehouden.
U geeft daar geen antwoord op.

Ik heb u gevraagd hoe het met de financiën zit,
en heb u erop gewezen dat u minimaal de
jaarstukken dient te publiceren.
U geeft daar geen antwoord op.

Ik heb u gevraagd waarom u als vereffenaar
toestond dat door een derde betalingen ten
laste van de stichting werden gepleegd.
U geeft daar geen antwoord op.

Uw antwoord op dergelijke vragen is dat ik er
niets mee te maken heb.
Ik citeer: "ik heb tegenover de Heer vd M geen
enkele verantwoording af te leggen. Geen enkele." *)

Als u werkelijk een transparant bestuurder zou zijn,
dan zou u over deze zaken onverwijld opheldering
verschaffen, in plaats van mij steeds weer
persoonlijk aan te vallen.

Erik vdMb

*)
http://listserv.surfnet.nl/scripts/
wa.exe?A2=ind0403&L=d66&P=R6734&D=0&I=-3