openheidoverirak.nl

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Mar 20 18:48:42 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 17:11 20/03/2004 +0100, Erik van den Muijzenberg wrote:

>Dat noemde Henk de kettingbriefmethode, en dat vond hij spam.

Ja, hij heeft uitingsvrijheid.

>Toen schreef jij terug: "Voor jou, maar het IS geen spam."

Inderdaad, want het begrip bulk is een doorslaggevend element van spam.

>Dat was dus onjuist; het is WEL spam.

Ja vdM, goed vdM, voor jou is het spam.

> Op je site staat:
>
>"Vul hier je eigen e-mailadres in, klik op 'stuur door' en je krijgt de
>actie-mail direct in je mailbox.

Juist, dat is één mailtje. Bulk lijkt me iets anders.

> Stuur deze vervolgens door naar
>vrienden en bekenden, politieke- en maatschappelijke organisaties,
>enz."

Ja, ieder kan zijn eigen vrienden benaderen, of zijn netwerkje. Dat gebeurt ook wel eens bij geboortes, of als ik een verjaardag van mijn zoontje heb gefottografeerd, dan stuur ik een boel mensen een mailtje van: kijk eens ewat leuk. Nix spam. Nog meer te klagen?

>Wat jij doet is de facto niets anders dan oproepen tot spammen.

ja meneer vdM, goed meneer vd M, u vindt dat ik oproep tot spammen. Dat mag u vinden. Iedereen mag van alles vinden. Gelukkig kijk ik naar de beschrijving van spam, en hou me nauwkeurig aan de regels.

Wilt u nu ophouden met spammen op deze lijst aub?