openheidoverirak.nl

Sat Mar 20 11:03:32 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zaterdag, maa 20, 2004, at 00:35 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> Ja, we kennen uw politieke gezindheid,

Ik ben democraat.
Dat kan van u helaas niet worden gezegd.

Wie zijn trouwens die 'we' namens wie u spreekt?
Of heeft u uw eigen belangrijkheid inmiddels zover
weten op te blazen dat u aan 'ik' niet meer genoeg
heeft?

> De Heer B had een "eigenstandige" afweging. Afgezien van deze
> weerzinwekkende term

Is 'eigenstandig' echt een weerzinwekkender term
dan 'maislul'? Is zo'n term erger dan je opponenten
met de SS vergelijken zoals u nogal eens deed?

>  wilde hij zeggen dat hij eigen inlichtingenbronnen had.

In ieder geval suggereren dat hij die had.

> Weet u welke dat zijn, meneer de republikein?

Nee, dat weet ik niet meneer Van Meeteren.
En wat doet het er in dit verband toe dat ik republikein ben?

> Ja, alles is oude koek.

Dan zijn we het daar over eens.

> Het gaat om precies dezelfde problemen als in Spanje: een bevolking
> wordt tegen de zin meegetrokken een oorlog in en krijgt niet te horen
> waarom. Intussen wordt diezelfde bevolking slachtoffer van
> bommenterreur.

'Het gaat om precies dezelfde problemen als in Spanje'.
Dus ook in Nederland is de bevolking slachtoffer
geworden van bommenterreur?

Papperrlepap.

> Er zijn mensen die zich daar een beetje over opwinden.

Dat is doorgaans een slechte raadgever.

> Ja, en welke afwegingen maak je, als je niet naar het verleden mag
> kijken?

Helpt onze aanwezigheid in Irak de bevolking daar,
ja of nee?
Ik heb overigens niet beweerd dat je niet naar
het verleden mag kijken. (stropop)

> Heeft de reden van het daar zijn niets te maken met de vraag of je
> blijft?

Nee. De Amerikanen zijn er om een andere
dan de opgegeven reden. Dat is schandelijk,
maar de bevolking van Irak is niet geholpen met
roepen dat het schandelijk is.
We moeten nu gewoon afwegen of we de
bevolking daar helpen door er nog te blijven.

> Wat is "het"?

Op basis van onvolledige danwel onjuiste informatie
op regeringsniveau onze politieke steun uitspreken
aan de VS.

> Nee, zeuren over het verleden heeft geen zin.

Dat heb ik niet beweerd. Ook een stropop dus.

Erik vdMb