openheidoverirak.nl

Sat Mar 20 01:10:27 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zaterdag, maa 20, 2004, at 00:46 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nee,

Dus Ellen en Hein zijn niet zo intelligent? :-)
Dat valt dan weer tegen.

> wat u doet is een verkapt pleidooi houden voor autoritair en arrogant
> bestuur.

Nee.

> U pleit voor een bestuur dat in netelige kwesties geen volledige
> informatie verschaft.

Daar *pleit* ik niet voor; dat is de realiteit m'n beste.

> Op welke criteria eigenlijk?

De realiteit!

> Wat is de reden?

De realiteit!

Mijn hemel. Moet men u altijd alles drie keer zeggen?

> Neem de kwestie Irak.

Ja?

> De regering had de keuze Amerika en Engeland te volgen, of Frankrijk,
> België en Duitsland. Of een geheel eigen weg te kiezen.

Inderdaad.

> De keuze was en is van immens belang voor de bevolking als geheel.

Jaahaaa. Komt u ter zake a.u.b.

> Een verkeerde keuze (hetgeen geschiedde) brengt onnodige extra
> risico's met zich mee.

Laat die open deuren met rust! Ter zake graag!

> Dat hebben we in Spanje gezien: de *regering* kiest voor Bush en de
> *burgers*  worden opgeblazen, betalen dus de bittere rekening

Geen demagogische opmerkingen over de ruggen van de slachtoffers
in Madrid s.v.p.
Dankuwel!

> Is die aanslag de verantwoordelijkheid van Aznar, nee natuurlijk niet,
> die is voor rekening van die gekken van Al Qai'da. Maar Aznar heeft
> wel een EXTRA risico veroorzaakt, door met Bush op te trekken TEGEN de
> wil van de overgrote meerderheid van zijn volk in.

Aznar heeft het risico van represailles *genomen*, niet veroorzaakt.
Of dat een *extra* risico is, weet u niet.
Wat de positie van Spanje over 100 jaar zou zijn geweest als Aznar
Bush niet had gesteund weet u niet.
Feitelijk poneert u wel van alles, en het klinkt ook wel aannemelijk,
maar meer dan speculaties zijn het toch niet.

> En dan pleit u voor het NIET verschaffen van de redenen voor die keuze.

Nogmaals: ik pleit daar niet voor; ik constateer dat dat in zijn
algemeenheid
niet anders kan.
Als onze regering plechtig belooft om alle informatie openbaar te maken
waarover zij kan beschikken door onze bondgenoten geheimhouding te
beloven, dan verstrekken die bondgenoten onze regering geen informatie
meer. Dus noodzakelijkerwijs kan onze regering ons als burgers niet alle
informatie verstrekken.

Dit geldt overigens ook op het gebied van binnenlandse veiligheid. Het
zou
al heel mal zijn om als regering alle informatie waarover de
inlichtingen-
diensten beschikken in de openbaarheid te brengen.

Dus er bestaat een spanning tussen het ideaalbeeld van de democratie in
de ware zin des woords - burgerzelfbestuur - en de gewone realpoltieke
werkelijkheid. Moet ik dat werkelijk nog uitleggen aan iemand die in de
politicologie geschoold zegt te zijn?

> U bent niet goed bij uw hoofd.

Ach, what else is new? Toen ik indertijd meldde dat de Kamer van
Koophandel
vond dat u en uw collega 'bestuurders' een ontbindingsbesluit hadden
genomen,
vond u ook al dat ik mij "onder de hoede van een bevoegd begeleider"
diende te
stellen. Want u wist het beter dan de Kamer van Koophandel.
En zie: een paar jaar later schrijft u - alsof er niets is voorgevallen
- *zelf* dat
de stichting in november 1999 is opgeheven.

Dus er is nog hoop: over een paar jaar zult u ontgetwijfeld net zo
beschaamd
aan uw getier van hedenavond terrug denken als u thans terug denkt aan
uw
kant noch wal rakende getier met betrekking tot de stichting.

Mag ik u een fijn weekend wensen?

Erik vdMb/Muijzenyoghurt/muijzengif/of whatever