openheidoverirak.nl

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Mar 20 00:46:45 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 23:13 19/03/2004 +0100, Erik van den Muijzenberg wrote:

>De echte cynisten zijn in dit geval niet Louis, of ik, maar
>Ellen en Hein. Omdat ze een openheid eisen waarvan zij ook wel
>weten - zo intelligent acht ik ze wel - dat die niet bestaat.

Nee, wat u doet is een verkapt pleidooi houden voor autoritair en arrogant bestuur. U pleit voor een bestuur dat in netelige kwesties geen volledige informatie verschaft. Op welke criteria eigenlijk? Wat is de reden? Neem de kwestie Irak. De regering had de keuze Amerika en Engeland te volgen, of Frankrijk, België en Duitsland. Of een geheel eigen weg te kiezen. De keuze was en is van immens belang voor de bevolking als geheel. Een verkeerde keuze (hetgeen geschiedde) brengt onnodige extra risico's met zich mee. Dat hebben we in Spanje gezien: de *regering* kiest voor Bush en de *burgers*  worden opgeblazen, betalen dus de bittere rekening. Is die aanslag de verantwoordelijkheid van Aznar, nee natuurlijk niet, die is voor rekening van die gekken van Al Qai'da. Maar Aznar heeft wel een EXTRA risico veroorzaakt, door met Bush op te trekken TEGEN de wil van de overgrote meerderheid van zijn volk in.

En dan pleit u voor het NIET verschaffen van de redenen voor die keuze. U bent niet goed bij uw hoofd.