openheidoverirak.nl

Marc de Droog marcdedroog at ZONNET.NL
Fri Mar 19 22:29:07 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik,

je roept toch wel een vraag op...
Je schreef in reactie op Ellen:

> (Erik:) Tot op zekere hoogte, mevrouw Vunderink.
> U weet toch ook wel dat de fractievoorzitters van de grotere partijen
> - minus de SP - vergaderen over de inlichtingendiensten?
> Die vergaderingen zijn geheim. Wat daar wordt besproken wordt
> niet naar buiten gebracht. Met goede redenen.
>
> Openheid over Irak lijkt me onzin. Ten eerste zullen de Verenigde
> Staten u die openheid niet schenken, al stuurt u 16 miljoen
> handtekeningen op. En wat die Balkende ezel en dat Schoothondje
> er over te vertellen hebben is toch maar een afgeleide van de
> [...]

Vooral deze laatste vragen vind ik interessant vanuit het kader van je
eerdere opmerking dat openheid onzin zou zijn. Hoe kan ik (als burger)
bepalen of we blijven dan wel 'ophoepelen', of bepalen of we de volgende
keer weer zo zouden moeten handen, als ik niet beschik over de informatie
die mij die keuze kan laten maken? Ik ben heel benieuwd hoe jij deze vragen
gaat beantwoorden zonder openheid van de personen die hier inzage in
hebben...

Groet,

Marc de Droog
Utrecht